Ahad, 6 Mac 2011

Sedetik Lebih

Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi2
Sukar dipercaya pintunya terbuka
Disini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Lagu oleh Shahila-Memori Tercipta

Salam..Lagu tu menggambarkan kenangan aku pegi PD(ewaahhh).Sebelum aku lupe,baik aku catat awal-awal.Entri nie still lagi pasal trip to PD.Yela,aku dah lame sangat tak pegi holiday.Dah la pegi ngan budak2 poli,so agak meriah la disitu.Story kali nie pasal last day aku kat Port Dickson,Negeri Sembilan.Aku dilantik untuk jadi ketua untuk aktiviti gotong-royong dekat Pantai Teluk Kemang.Ni mesti Mieyla punye pasal.Dia yang handle aktiviti nie.It’s okay actually.Aku tak kisah pun.As a ketua untuk group 4,aku kena bertolak pukul 6.45 pagi.Kumpul kat depan Pusat Islam.Pergh! awal kot.Same waktu time nak pegi kelas pulak.Kitorang tak naik bas tapi naik coaster.Muat2 je kitorang duduk dalam tu.Kate je pukul 6.45 bertolak.Last2 pukul 7.15 pun tak gerak lagi.Aiseyy,baik bangun lewat sikit.Itupun Kak Ida kejutkan.Kalau tak mahu terlajak tido.Sampai je kat pantai,kitorang diberi taklimat.Group aku bergabung ngan group 3.Ketua die budak sem2.Shahirul (tak tau betul ke tak ejaan nie).Sporting betul dia.Friendly orang kata.Kitorang kena bersihkan pantai a.k.a kutip sampah yang ade kat sekitar kitorang punye tempat yang dah ditetapkan.Tak banyak pun.Sebab ada orang yang dah sapu2 kat situ.Thanks yee.hehe.Kitorang ditugaskan tuk buat benda alah tu for 2 hours.Tapi tak sampai 2 jam da siap.Kitorang pun masing2 buat la aktiviti sendiri.Aku n Khaleeda sibuk nak bergambar.Yang lain aku tak tau.Dalam group aku,sorang je budak poli PD,so dia bnyak ngan member2 die.Terasa jugak.Tapi biar la.Da setel aktiviti tu,kitorang ada game pulak.Tarik tali.Dah lame aku tak main.Aku pun join laa.Abg Hakim,Abg Hafiz pun join in.Lawan budak Poli PD.Ada 3 set.1st kitorang menang.2nd set kalah.Tapi yang paling penting kitorang menang set yang ke-3.Memang havoc.Depan orang ramai kat pantai (hari Sabtu la katakan.).Habis game kitorang makan tengahari.Pukul 3 camtu,Kitorang bersiap2 nak pegi muzium Tentera Darat.Time pgi muzium,aku dapat chance kot nak jalan ngan Abg Hakim.Kitorang ramai2 (termasuk geng Mira Noty) masuk terowong.Bestla.Tapi takdelah setiap masa nak dekat ngan Abg Hakim sentiasa.Nanti die ingat aku syok kat dia pulak.Pleeasee.Aku ingat pastu terus balik Shah Alam.Tapi tak.Dia bagi masa dalam 1½ jam gitu,bagi kitorang jalan kat area pasar malam.Pe lagi,jalan2 la kan?aku tak beli pape pun,tapi Tini beli shawl.Aku just beli kek je (makan lagi!).Dalam 6.30 camtu baru bas gerak balik Shah Alam.Yeay! aku satu bas ngan Abang H.hehe.I Like sgt!.Abg Khairul ade beli otak2,then die passkan kat sesape yang nak makan.Thanx ye abg.On day balik,Pakcik Murat tu pasang cerita Ali Setan.Kelakar la skrip cerita tu.Agaknye ade satu masa tu senyap je,abg Khairul boleh pulak main tiup bubble dalam bas.Macam budak kecik.Tapi okay.At least abg Khairul cube buat bas tu happening.Then on da way balik,Abg Hafiz ada offer nak makan wafer (actually bukan dia punye).Ishh mestila aku ambik.Abg Hafiz kot yang offer.ngee~.Dah sampai poli,abg Hafiz kate kalau ada sampah tolong kutip? baik abang! Then aku da ready nak buang sampah sendiri nie,Suddenly dia datang dia tanya “ade sampah tak?” aku cakap ade.Dia hulur tangan dia yang da ada sampah tu kat aku.Ehh..terpegang pulak jari die (accident okay!).Sori ye abg.Itu lah last time (untuk hari nie je okay)aku jumpe dia.Harap2 jumpe dia kat poli.Harapan aku dapat jumpe dia just kat food court je.Aku penah da nampak abg Khairul.Tapi aku nak jumpe abg Hafiz (penah skali bertembung kt food court).Then bas hantar kitorang yang duduk kamsis kat area hostel.Tak sabar nak tengok pic2 yg ade.Nanti aku nak mintak kat Azira gambar yang Abg Alias n yg lain-lain capture.Pasni confirm aku tak nak miss perjumpaan SRN.

p/s : Tak sabar nak tunggu kem BTN (Biro Tatanegara) pulak.Yang tu confem bezz sebab kem tu amik student dari seluruh M’sia.Dengar citer buat kat Penang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
zwani.com myspace graphic comments