Selasa, 22 Mac 2011

Program SMART 2011

Sabtu lepas,aku ade pegi satu program ni.Name program tu,program SMART 2011.Actually program nie just untuk budak-budak yang repeat modul je.Entah kenape aku tetiba terasa nak pegi skali.Aku nie kat poli dah la tak aktif sangat dalam aktiviti kelab, so ade peluang yang setakat dengar ceramah or taklimat yang FREE, why not kan? Amazingly,for the 1st time boleh pulak bangun awal on Saturday.Name pun weekend, so paham-paham jelah.Tentatif program daftar > makan pagi > dengar ceramah > makan tengah hari.Ingat kan penuh satu dewan (dewan kuliah Perdagangan),itu pun tak full.Rasenye pelajar dari jabatan kitorang yang paling ramai.Dengar cerita, sape yang tak datang, kena buat keje amal.Contohnye macam cuci tandas ke (baik bagi cuci Tasik PSA terus!..haha).Tapi still taknak datang.Bukannye seharian pun.Sampai pukul 12.00 tengah hari je.Makan pun orang tanggung.Kan dah save sikit kat situ!. Aku juz pakai baju bengkel coz da takde baju lain.Sampai-sampai je kat JPG,ehh ramai pulak yang pakai ‘dust coat’.Baikk betoool.Hari Sabtu kowt!.Then baru aku tau nape diorang pakai.Mennn, sejuk la duduk dalam dewan.Ditambah lagi sekarang nie musim hujan yang tak menentu,lagila.Pendaftaran start pukul 7.45 pagi, tapi aku tengok macam aku ngan Eyda je yg baru sampai.10 minit kemudian baru la Wana,Mirull and Aiza muncul.Actually ceramah nie pasal teknik teknik belajar.Perggh! Penceramah die seyez SMART!!.Kacuk pulak tu.Program ni dijalankan bersama AITC (Amin Idris Training Consultant).Die nie agak fames jugak la.Setakat nie,dalam 5 buah buku da dia keluarkan(kalau tak silap).Pastu ade jugak keluar kat tv9,radio IKIM.FM,tv Al-Hijrah, dll.Yang aku suke pasal penceramah ni, die tak membosankan.Cara penyampaian sangatlah best.I mean care die bercakap,buat lawak tu sampai kat kitorang.Bukan senang nak bagi ceramah kat budak-budak poli nih.Kalau die nye presentation macam Ustaz Khairul,haaa confem budak poli kate “mesti best kan kalau dengar die ceramah,tak bosan”.Ade satu masa tu time die tunjuk satu video pasal jangan putus asa,aku hampir2 nak nangis.It’s so sad.Seorang atlet nie time sukan Olimpik tahun 1992 (umur aku baru je setahun mase tu),die masuk pertandingan acara larian.Tetibe tengah syok lari dengan harapan nak dapat gold medal,tetibe jugak kaki die cramp.Klimaksnye bile die tetap teruskan larian die sampai garis penamat.Memang aku kagum..In the nutshell,banyak jugaklah yang boleh diambil dari program tu.Buat aku rase confident.Last skali siap ade alumni (kat page FB bahagian discussion) untuk sesape yang pegi program arini.Advance betul.Nie link tuk sape yang nak try tengok pasal this thing www.AminIdris.com

S: Specific
M: Measurerable
A: Action
R: Relevant
T: Time Frame

p/s: Nak add le penceramah nie kat account FB (jgn salah paham ye,juz kalau2 nak mintak pandangan kerrr…)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
zwani.com myspace graphic comments