Jumaat, 18 Februari 2011

Fobia Angin

Aku fobia angin? That's not me.But my little brother, Farid.Aku pun tak tau since when dia takut sangat kat angin.Mama citer benda tu start when Farid time tu tgh main kat taman,suddenly ada angin.Kalau ad angin,biasa la kan kalau pokok2 nampak macam nak tumbang.Tapi bagi Farid,benda tu macam teruk sangat.Kesian kat dia.Time ada angin je,mesti dia masuk bilik then nak tidur.Kalau ada orang yang sakat dia,dia sure menangis.So,aku tengah2 free nie,cari la sikit info pasal this type of phobia.

  • Takut angin juga dikenali sebagai Ancraophobia atau Anemophobia.
  • Hal yang harus disedari adalah bahawa dalam banyak kes tidak ada takut angin itu sendiri, tetapi lebih dari apa yang boleh dilakukan.
  • Antara simptom2 :-
                  -kesulitan bernafas
                  -jantung berdebar-debar
                  -sakit dada
                  -tekak kering
                  -kuat berpeluh
  • Mereka yang takut kepada angin merasakan dalam fikiran mereka bahawa ia satu peristiwa yang akan membawa bencana.
Itu dia sedikit sebanyak info yang termampu dicari oleh diri ini.Next time, aku nak cari pasal ketagihan kepada something yang berkaitan dengan myself!

Nie link yang aku cari info tadi : http://www.fearofstuff.com/nature/fear-of-wind/


*dush-dush*- I think blogging nie akan jadi benda fames kat kelas since Khaleeda buat tajuk pasal .'Blog menjana pendapatan' untuk Softskill. ^_^
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
zwani.com myspace graphic comments